پرورش تلیسه

معرفی شاخص های کیفی برای رسیدن به تلیسه های تاپ

پرورش تلیسه

معرفی شاخص های کیفی برای رسیدن به تلیسه های تاپ

سفر به دور دنیا به دنبال بهترین دام ها

خب دوستن امروز قصد داریم شما را به یکی کشورهای اروپایی ببریم کشوری که امروز می خواهیم بهش سفر کنیم کشوری نیست جز ایتالیا یا همان روم باستان بله امروز نژادی که به معرفی اون می پردازیم یک نژاد ایتالیایی است وازهمین جا به همه مردم ایتالیا وهم میهنان عزیزمان که در این کشور زندگی می کنند عرض سلام وادب می کنیم 

 ایتالیا

نژاد کیانینا chianina  chianina

تاریخچه وپراکنش

مرکز پرورش این نژاد ایتالیا است و از 2000 سال قبل در آنجا ساکن بوده است. وجه تسمیه این گاو دشت کیا نینا در استان توسکا نا در قسمت مرکزی ایتالیا است. گاو نر این نژاد قادر است چندین ساعت متوالی بدون استراحت و تغذیه کار کند. تنها عیب این گاوعصبی بودن ومشکل کار کردن با آن است.

جمعیت آن هم اکنون در حدود 365 هزار راس است که بیشتر در ناحیه بین شهر های فلورانس، روم ،پیزاوپروجیا پراکنده است. در سال 1989 بیش از 2000 راس گاو از این نژاد در دفتر آسیا ثبت شده است.  

 کیانینا

  

خصوصیات ظاهری

گاو نر این نژاد مو های کوتاه به رنگ سفید عاجی دارد. گوساله خالص در بدو تولد به رنگ قهوه ای سوخته است، ولی پس از 3 تا4 ماه به رنگ اصلی خود دیده می شود. اگر این گاو تا سن 18 ماهگی رنگ قهوه ای سوخته را حفظ کند در دفتر انساب ثبت نخواهد شد.  

رنگ پوزه ،سم ها، مژه هاو دم ،سیاه ورنگ شاخ ها نیز در گاو های جوان سیاه است که در دو سالگی به رنگ زرد دیده می شود. اندام های حرکتی خوش فرم وسم هایی مقاوم دارد وبه کمک آنها می تواندبه خوبی در مکان های غیر مسطح قرار بگیرد. پستان گاو ماده دراین نژاد مانند دیگر نژاد های گوشتی، برای تولید شیر رشد کافی نمی کند. گاو این نژاد بزرگ ترین گاو اهلی جهان است. در سال 1955 یکی از گاو های مشهور این نژاد به نام دونتو Donettoبیش از 1740کیلو گرم وزن داشت.  

         

 خصوصیات تولیدی

افزایش وزن روزانه در پروار بندی در حدود 1320گرم است. این گاو در سن 15 ماهگی به وزن 600کیلو گرم با راندمان لاشه 62درصد می رسد. چون شیر این نژاد دوشیده نمی شود ، نمی توان داده های معتبری در زمینه ی تولید شیر آن عرضه کرد.

هدف از پرورش گاو ماده این نژاد، به دست آوردن گاو ماده ای به وزن 470کیلو گرم است. معمولا مدت شیر دهی گاو ماده برای تغذیه گوساله ها 6ماه است.  

 

خصوصیات تولید مثلی

به طور متوسط 85 تا 90 درصد آبستنی ها در این گاو در اثر جفت گیری و پرورش آزاد گاو نر و ماده  می باشد. 

مشاهده سایر نژاد هایی که در هفته ها ی پیش معرفی شد می توانید به قسمت ادامه مطلب مراجعه نمائید.  

 

صفت

گاو نر

گاو ماده

وزن به کیلو گرم

  1540-1200   

  1000-800

ارتفاع جدوگاه به سانتی متر

180-160

    170-150 

هلشتاین
فریزین اسم رسمی نژاد است.  لیکن در ایالات متحده به هلشتاین معروف است. در اروپا به گاو هایی که اجداد اروپایی دارند فریزین و به گاو هایی که اجداد انها از امریکای شمالی است هلشتاین می گویند.هلشتاین بزرگترین و پر تعداد ترین نژاد شیری دنیا می باشد.گاو های هلشتاین به بیشترین تولید کننده شیر با کمترین درصد چربی شهرت یافته اند. رنگ هلشتاین اصیل باید بصورت واضح سیاه و سفید یا قرمز و سفید باشد
 


 
 
 
جرزی
کوچکترین نژاد گاوهای شیری جرزی است.که بدلیل داشتن چربی زرد برای تولید گوشت قرمز و سفید گوساله ارزش چندانی ندارد شیر این نژاد بعلت وجود کاروتن زیاد زرد رنگ می باشد.قدرت تبدیل کاروتن به ویتامین آ درنژادهای دیگر بیش از جرزی و گرنزی بوده در نتیجه این شیر نژاد زرد رنگ می باشد.درصد چربی شیر این دو نژاد کوچک بالاست
 
 

 
 
 
براون سوییس
قدیمی ترین نژاد شیری است.از نظر وزن بدن بعد از هلشتاین در مقام دوم قرار دارد.رنگ قهوه ای براون سوییس از خیلی روشن تا تیره متفاوت است.این نژاد به سبباندازه نسبتا بزرگ وزن زیاد گوساله ها و چربی سفید بدن برای پروار بندی و گوشت سفید گوساله در حد هلشتاین مقبولیت یافته است.این نژاد دیر بالغ شده و نسبت به نزاد های دیگردیر تر به اوج تولید می رسد.همانند هلشتاین تولید شیر فراوان و با میزان چربی کم دارد
 
 
آیرشایر
آیر شایر بزرگتر از جرزی و گرنزی بودهرنگ آنها از قرمز تا قهوه ای مایل به قرمزو سفید متغیر است.چربی شیر این نژاد تقریبا 4 درصد و مواد جامد بدون چربی شیر آنها کمتر از گرنزی وجرزی است.نژاد آیرشایر به لحاظ تیپ بدن و پستان متناسب شهرت دارد
 
 
شورت هورن شیری
این نژاد بعنوان نژادی دومنظوره برای تولید شیر و گوشت معروف است.اندازه نسبتا بزرگ آنها امتیاز مثبتی برای تولید گوشت و پرداخت قیمت بالا برای گاو های حذفی است.شیر آنها برای مصرف مستقیم و تهیه پنیر کاملا مناسب است.رنگ حیوان از تقریبا سفید تا قرمز متغیر است ولی بیشتر دارای ترکیبی از دو رنگ می باشد که به رنگ سرخ تیره معروف است
 
 
دراز شاخ تگزاس
 (به انگلیسی: Texas Longhorn) نوعی گاو است.
زیستگاه این نوع احشام در تگزاس است و بخاطر شاخهای فوقالعاده بلندشان، این نوع گاو سمبل بزرگ‌ترین دانشگاه تگزاس، یعنی دانشگاه تگزاس در آستین می باشند.نژاد درازشاخ نژادی مقاوم است. شنا می کند، از گاوهای دیگر هوش زیادتری دارد، غذای خود را می یابد، به تنهایی میتواند در برف و گرمای بیابانها زندگی کرده و مسافت های زیادی را بدون آب بپیماید
ویکی پدیا

 

  

این هفته نژادی رو که میخواهیم به معرفی آن بپردازیم  یک نژاد گاوی معروف در کشور اسکاتلند است 

نزاد ایر شایرAyrshire 

 

  ayrshire  

  

 

این نژاد متعلق به استان ایر در اسکاتلند است واز قرن17 دراین استان زندگی می کند.در طول پرورش این گاوآن را متعلق به نژاد کانینگهام وسپس متعلق به نژاد دانوب می دانستند،تااین که به صورت تکامل یافت وان را به نام منطقه ی خودش یعنی ایر نامیدند. 

خصوصیات ظاهری 

رنگ بدن این گاو از قرمز تا قهوه ای مایل به قرمز وسفید متغییر است. فراوانی رنگ سفید وقهوه ای  مایل به قرمز در گاو نر بیشتر است.ازمشخصات بارز این گاو،موهای کوتاه ،قهوه ای وسفید رنمگ آن است.گاهی اوقات به رنگ سیاه وسفید هم دیده شده که در دفتر انساب ثبت نمی شود. رنگ پوزه ودهان صورتی روشن است .تیپ بدنی وپستانی مناسبی دارد.همچنین به دلیل داشتن شاخ هایی با انحنای خاص درقسمت بالا مشهور است. 

امروزه اغلب پرورش دهندگان در سنین اولیه با روش های مختلف مانع از رشد شاخ ها می شوند. گاو نژاد ایر شایر جثه ای کوچک واستخوان بندی ظریفی درد.علاوه براین آب وهوا در منطقه ایر در قسمت زیادی از سال سرد ومرطوب است.به دلیل عدم حاصل خیزی زمین های منطقه ،مقدار کمی علوفه در دسترس این نژاد وجود داشته ودرنتیجه ،این وضعیت سبب بقای حیوانات دارای بنیه قوی ودارای چرای خوب شده است. 

 

خصوصیات تولیدی 

گاو این نژاد با توجه به پتانسیل بالا در تولیدشیر وچربی بالا، تنها برای تولید شیر پرورش داده می شود. میانگین تولید شیر این گاو در یک دوره شیر دهی 4842 لیتر با57/3 درصد چربی و14/3درصد پروتئین برآورد شده است.مقدار چربی شیر آن به 4درصد هم میرسد. مواد جامد بدون چربی در شیر این نژاد کمتر از گاوگرنزی وجرسی است.ذرات چربی شیر دراین نژادریز بوده وبه این دلیل به آسانی در بالای شیر جمع می شود.از این نظر شیر این نژاد برای تولید پنیر مناسب است. گوساله ی این نژاد به دلیل داشتن وزن تولید نسبتا پایین در تولید گوشت سفید گوساله ارزش متوسطی دارد.گاو حذفی ومازاد نیز برای تولید گوشت ارزش متوسطی دارد زیرا خیلی سریع چاق می شود ودارای چربی سفید است.

 

 

 yrshire 

 

 

خصوصیات تولید مثلی  

گاو ماده ایرشایر زود بالغ میشود واولین گوساله خود را در سن 24 تا 27 ماهگی به دنیا می آورد ومی تواند هر سال یک گوساله داشته باشد . وزن هر گوساله نر در هنگام تولد 40تا50کیلو گرم ودر گوساله ماده 34تا45 کیلو گرم است

ayrshire

 

 

نژاد بلتد گالووی Belted Galloway  

 

  

تاریخچه وپراکنش

نژاد بلتد گالوویدر اصل در اوایل قرن نوزدهم از نژاد سیاه خالص گالووی به وجود آمده است.طبق اطلاعات به دست آمده ،این گاو از نژآدبوهمیانز در قرن نوزدهم ونژاد میتانز دارای کمربند به وجود آمده است.علاوه بر این ،گاو دارای کمربند ایتالیایی مانند نژاد لیکن ولدر در اینجا این نژاد به صورت امروزی نقش اساسی داشته است. در گاوهای بریتانیایی، هلندی ،سوئیسی، استرلیایی وآلمانی ودر گله های متعدد گاوهای کشور مغئلستان نیز گاو دارای کمربند وجود دارد. 

در سال 1951 در شمال آمریکا انجمن مستقل این نژاد تاسیس شد .مشابه همین انجمن در کشور نیوزلند با گاو سیاه خالص گال..ی وگاوهای بلتد گالووی ایجاد شد. امروزه این گاو در کشور های بریتانیای کبیر ،ایالات متحده آمریکا ،کانادا ،نیوزیلند،آرژانتین، آلمان وکشور های آفریقایی پراکنده است. 

 

نژاد بلتد گالووی یک نژاد گوشتی خوب است 

خصوصیات ظاهری 

گاو این نژاددربین گاوهای گوشتی جثه کوچک تا متوسط دارد. دارای سر صاف وپهن با طول متوسط،اندام های حرکتی کوتاه، ساختار استخوانی خوب ومو های ضخیم ونرم بهخصوص درفصل زمستان می باشد>پستان ها سیاه رنگ  ودارای نوعی درخشندگی مایل به قرمز هستند.نواری در وسط بدن قرار داردکه گاهی اوقات به رنگ سفید است.این گاو پر طاقت و کم زحمت بوده ،سازگاری خوبی با محیط دارد،به آسانی کنترل می شود ومانند گاو نژادگالووی بی شاخ است.  

   

خصوصیات تولیدی 

این نژاد دارای گوشتی با کیفیت  بسیار خوب است.   

خصوصیات تولید مثلی 

گاو ماده این نژاد دایه خوبی است وزایمان بسیار راحت آن، گاو این نژاد را برای آمیزش های چند منظوره مناسب می سازد. 

برای مشاهده سایر نژاد هایی که در هفته های ژیش معرفی شد می توانید به قسمت ادامه مطلب مراجعه نمائید. 

نژاد آبردین آنگوس Aberdeen Angus

تاریخچه وپراکنش

گاونژاد آبردین آنگوس در اصل متعلق به سر زمین کوهستانی شمال اسکاتلند وشمال استان های آبردین وآنگوس می باشد.از نژاد های حاصل از این نژاد میتوان به نژادهای رد آنگوس ،ژرمن آنگوس وامریکن آنگوس اشاره کرد.انجمن اصلاح نژاد گاو آبردین آمگوس برای اولین بار در سال 1879 وپس از آن در کشور های آرژانتین ،استرالیا،برزیل،کانادا،دانمارک،نیوزیلند،نروژ،پاراگوئه،سوئد،ایالات متحده امریکا،اروگوئه،زیمباوه وآفریقای جنوبی تاسیس شد.

 

از کل جمعیت این گاو هم اکنون،8000تا9000راس در دفتر انساب گاو نژاد آبردین آنگوس ثبت شده است.از این تعداد6000راس اصیل در بریتانیای کبیر وجود دارد که 20 درصد از تولیدات گوشتی این کشور را تامین می کنند.در حال حاضر نیز 24 هزارراس از این نژادآمریکایی اصیل در کشور نیوزیلندو15 هزار راس در کشور کاناداوجود دارد.همین نژاد به عنوان یک نژآدگوشتی در کشورهای آرژانتین،برزیل،اروگوئه،ایالات متحده ی آمریکا،استرالیا وآفریقای جنوبی به شمار می آید. 

خصوصیات ظاهری

گاوهای این نژاد مو های کوتاه وسیاه رنگی دارد که گاهی اوقات با لکه های بسیار کوچک سفید یا رنگی در ناحیه شکم همراه است. این گاو به عنوان یکی از کوچک ترین گاو های جهان به شمار می آید.برخی از ویژگی های این گاو که سبب پذیرش آن توسط گاو داران در سطح چهانی شده عبارتند از:

  1. گاوهای این نژاد بسیار مقاوم بوده وبه آسانی با شرلیط گوناگون سازگار می شوند.به این دلیل در بیشتر نقاط جهان برای بهبود کیفیت گوشت گاوهای بومی استفاده شده است.
  2. این گاو بی شاخ است وچون بی شاخی در آنها صفتی غالب است،گوساله نسل اول بی شاخ خواهد بود.بی شاخی بدلیل آسانی شرایط کار با گوساله، زخم نکردن پوست وآسیب نرساندن به خود ودیگر گاو های گلهدارای اهمیت فراوانی است.

صفت

گاو نر

گاو ماده

وزن به کیلو گرم

900-800

550-450

ارتفاع جدوگاه به سانتی متر

130

120

خصوصیات تولیدی

گوساله این نژاد در مدت 7تا 8 ماه حضور در مراتع به وزنی حدود200تا 250 کیلو گرم می رسد وپس از رسیدن به وزن350 کیلو گرم،چربی ذخیره می کند. افزایش وزن روزانه ی گاونر در پرواربندی در حدود 1150گرم است.گوشت این گاو دارای ماربلینگ مناسب ودارای کیفیت بالایی است.

خصوصیات تولید مثلی

اولین آبستنی تلیسه ها در سن 27تا30 ماهگی است. این گاو می تواند هر 369روز یک بار گوساله ای داشته باشد. وزن گوساله نر در هنگام تولد 28 کیلو گرم و وزن گوساله ماده 26 کیلو گرم است وبه همین دلیلسخت زایی در این گوساله بسیار کم ونزدیک به 5/. درصد است.

نژاد شاروله charolais  

 

 

  

 

 تاریخچه و پراکنش  

 

در اواسط قرن هجدهم تعداد ی گاو اصیل شاروله توسط 9 گروه مشترک از دامداران فرانسوی در یک مژرعه کوچک با شرایط آب وهوایی مطلوبی پرورش یافتند. این گاو می توانست به عنوان حیوانی کاری مورد استفاده قرار گیرد ولی بیشتر به خاطر گوشت نگه داری می شد، در حالی که بیشتر  گاو های فرانسوی کاری بودند. 

انجمن گاو شاروله در سال 1864 تاسیس شد.در سال 1880 نژاد شاروله  به عنوان یکی از نژاد های مهم فرانسه شناسایی شد . گاو نر این نژاد گاو کاری خوب وحیوان کشتاری مناسبی بود.از آنجا که گاو ماده ی این نژاد تولید کننده ی خوبی برای شیر نبود ،دامداران بیشتر بر روی گوشت آن تاکید می کردند. 

خصوصیات ظاهری  

 

رنگ بدن گاو شاروله خالص واصیل سفید وگندم گون و دارای چربی بسیار سفیدی است. 

شاخ های این گاو گرد وبه تدریج باریک شده وبه طرف بیرون و رو به جلو رشد کرده اند. 

این شاخ ها سفید رنگ وکاملا بلند هستند ودر قسمت نوک، به طرف بالا خمیده می شوند. 

صفت

گاو نر

گاو ماده

وزن به کیلو گرم

110-1400

700-900

ارتفاع جدوگاه به سانتی متر

142-155

135-140

خصوصیات تولیدی  

در سال 1980 در مرکز رکورد برداری شیر فرانسه مشخص شد که تولید شیر گاو این نژادبه اندازه ای است که می تواند 1تا2 راس گوساله را به صورت گاو دایه تغذیه نماید. میانگین تولید شیر گاو این نژاد در یک دوره شیر دهی 258 روزه3923 لیتر با 93/3 درصد چربی .19/3 درصد پروتئینبوده است.میزان ماربلینگ لاشه ی این گاو زیاد است. این نژاد را می توان جزء پر گوشت ترین و کم چربی ترین گاو های جهان دانست. 

پس از گذشت 6ماه چرای مرتعی و پرورش مقدماتی با گاو دایه ،گوساله های گاو گوشتی در سن 10تا 15 ماهگی وزنی بین350تا550 کیلو گرم (با راندمان لاشه 60 در صد) پیدا می کنند. همچنین گاوهای نر گوشتی در سن 16 تا 18 ما هگی به وزنی در حدود 550تا 650کیلو گرم(با راندمان لاشه 65درصد)می رسند.

خصوصیات تولید مثلی  

تلیسه این نژاد برای اولین بار در سن 25 ماهگی آبستن می شود. با در نظر گرفتن بلوغ دیر رس این گاو می توان در سن15  تا 18 ماهگی نیز آبستن نمود. البته این کار درصد سخت زایی را بالا می برد . علیرقم آمیزش این گاو  با گاوبریتانیایی نژاد شورت هورن،برای ایجاد بلوغ زود رس ،هنوز این گاو به عنوان نژادی بابلوغ دیر رس باقی مانده است. دوقلو زایی در این نژاد 2/3 درصد براورد است. 

میانگین وزن گوساله نر در هنگام تولد 45/5 کیلو گرم ودر گوساله ماده 8/41 کیلو گرم است . گوساله این نژاد بزرگ تر از گوساله نژاد لیموزین است. هیبرید این نژاد معمولا بزرگتر از هیبرید های نژادیلموزین یا نژاد سیمنتال می باشد. با این وجود ،دامپروان قدم هایی برای کاهش مشکل سخت زایی ونیز بزرگ تر وبلند تر نمودن این نژاد برداشته اند. 

 

 

هلشتاین
فریزین اسم رسمی نژاد است.  لیکن در ایالات متحده به هلشتاین معروف است. در اروپا به گاو هایی که اجداد اروپایی دارند فریزین و به گاو هایی که اجداد انها از امریکای شمالی است هلشتاین می گویند.هلشتاین بزرگترین و پر تعداد ترین نژاد شیری دنیا می باشد.گاو های هلشتاین به بیشترین تولید کننده شیر با کمترین درصد چربی شهرت یافته اند. رنگ هلشتاین اصیل باید بصورت واضح سیاه و سفید یا قرمز و سفید باشد
 


 
 
 
جرزی
کوچکترین نژاد گاوهای شیری جرزی است.که بدلیل داشتن چربی زرد برای تولید گوشت قرمز و سفید گوساله ارزش چندانی ندارد شیر این نژاد بعلت وجود کاروتن زیاد زرد رنگ می باشد.قدرت تبدیل کاروتن به ویتامین آ درنژادهای دیگر بیش از جرزی و گرنزی بوده در نتیجه این شیر نژاد زرد رنگ می باشد.درصد چربی شیر این دو نژاد کوچک بالاست
 
 

 
 
 
براون سوییس
قدیمی ترین نژاد شیری است.از نظر وزن بدن بعد از هلشتاین در مقام دوم قرار دارد.رنگ قهوه ای براون سوییس از خیلی روشن تا تیره متفاوت است.این نژاد به سبباندازه نسبتا بزرگ وزن زیاد گوساله ها و چربی سفید بدن برای پروار بندی و گوشت سفید گوساله در حد هلشتاین مقبولیت یافته است.این نژاد دیر بالغ شده و نسبت به نزاد های دیگردیر تر به اوج تولید می رسد.همانند هلشتاین تولید شیر فراوان و با میزان چربی کم دارد
 
 
آیرشایر
آیر شایر بزرگتر از جرزی و گرنزی بودهرنگ آنها از قرمز تا قهوه ای مایل به قرمزو سفید متغیر است.چربی شیر این نژاد تقریبا 4 درصد و مواد جامد بدون چربی شیر آنها کمتر از گرنزی وجرزی است.نژاد آیرشایر به لحاظ تیپ بدن و پستان متناسب شهرت دارد
 
 
شورت هورن شیری
این نژاد بعنوان نژادی دومنظوره برای تولید شیر و گوشت معروف است.اندازه نسبتا بزرگ آنها امتیاز مثبتی برای تولید گوشت و پرداخت قیمت بالا برای گاو های حذفی است.شیر آنها برای مصرف مستقیم و تهیه پنیر کاملا مناسب است.رنگ حیوان از تقریبا سفید تا قرمز متغیر است ولی بیشتر دارای ترکیبی از دو رنگ می باشد که به رنگ سرخ تیره معروف است
 
 
دراز شاخ تگزاس
 (به انگلیسی: Texas Longhorn) نوعی گاو است.
زیستگاه این نوع احشام در تگزاس است و بخاطر شاخهای فوقالعاده بلندشان، این نوع گاو سمبل بزرگ‌ترین دانشگاه تگزاس، یعنی دانشگاه تگزاس در آستین می باشند.نژاد درازشاخ نژادی مقاوم است. شنا می کند، از گاوهای دیگر هوش زیادتری دارد، غذای خود را می یابد، به تنهایی میتواند در برف و گرمای بیابانها زندگی کرده و مسافت های زیادی را بدون آب بپیمایدویکی پدیا
نظرات 6 + ارسال نظر
حامد دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 ساعت 13:09 http://://qaleuni.blogfa.com

سلام خدمت هم دانشگاهی گلم.

وبت خیلی جالبه .مطالبش برای منی که هیچ ربطی به رشته ی شما ندارم هم جذاب و عالی بود.تبریک می گم.

ما هم یه مدته برای بچه های حقوق یه وب راه انداختیم اگه یه سری بزنی خوشحال می شیم.

خیلی ممنونم از ارائه نظرتون
وبلاگتونون رو دیدم وبلاگ خیلی خوبی دارین مطالب خوبی برای ارائه به مخاطبانتون جمع کردین واینکه علاوه بر مطالب درسی مطالب مفید وجالب عمومی دیگه هم در وبلاگتون قراردادین از نکات مثبت دیگر تونه
من فکر می کنم اگه اسم وبلاگتونو با رشته ونام دانشگاه مطابقت بدین مخاطبین بیشتری پیدا میکنین

شایان سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1391 ساعت 21:00

سلام امید وارم خسته نباشی و مقالتو خوب ترجمه کنی میخواستم بکم خیلی با مرامی و از معرفتت سپاس گذارم اکه این پیامو دیدی به من یه زنگ بزن وبلاگتم خیلی قشنگه خداحافظ

شایان جان خیلی از پیامت ممنونم
تو همیشه به من لطف داشتی
خیلی دوست دارم
یه دونه ای

زعفران واسه سلامتی خوبه ! سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1391 ساعت 22:37

سلام
کتاب پروبیوتیکها و فراورده های پروبیوتیکی (دکتر مرتضوی و دکتر سارا سهرابوندی) البته کتابهای زیادی در این مورد است در گوگل بنویسید کتابخانه ملی و بعد در قسمت جستجو بنویسید پروبیوتیکها نام کتابهایی در این رابطه را می نویسند.

سلام فرشته جان
خیلی از کمک های بی دریغت ممنونم
امیدوارم همیشه لبت پر خنده باشه
مرسی از راهنمایی هات

همون زعفرانه واسه سلامتی! چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 ساعت 12:54

سلام بلاخره کشفیدم چی بدرد تو میخوره بزن قدش
تو باید بری دنبال این که میگم :
موجودات بدون هیچگونه میکروبی در بدن (Germ free) یا نانوبیوتیک (Gnotobiotic) که تحت عنوان علم ناتوبیولوژس(Gnotobiology) است.

از این موجودات در کارهای تحقیقاتی و صنایع داروسازی استفاده شد.

بابا گلی به جمالت
کارت درسته اون مطالبی هم که بهم دادی خیلی به دردم خورد
من همچنان به این تحقیقاتم ادامه میدم واگه به نتایج خوبی رسیدم اینرو مدیون همکاری صمیمانه توام
اگه باز چیز بدردبخوریژیدا کردی خوشحال میشم منو در جریان بذاری

زعفران چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 ساعت 13:07

راستی اگر بتونیم این موجوداتی که فاقد هر نوع میکروب هستند را خوب استریل کنیم عمرشان حدود ۲ برابر حیوانات همنوع خود و دارای فلور میکروبی است و علت مرگشان در اثر نداشتن حرکت دودی روده است که سبب شلی و از کار افتادگی روده ها میشود. گلبولهای خونی انها شبیه به هم است یعنی گلبول سفید و قرمزشان تمایز پیدا نکرده. این موجودات بافت هم بند بین روده و فضای صفاقی ندارند.
در اینها میزان بازسازی سلولهای جدار روده نصف سلولهای حیوانات دیگر (نرمال) است پس سلولهای روده ای پیر هستند (به جای ۲ روز ۴ روز بازسازی میشوند). و نکته آخر چون سیستم ایمنی آنها تحریک نمیشه پس T-cell و B-cell ندارندو آنتی بادی نیز ترشح نمیشود بنابراین کوچکترین باکتری حتی بی آزار سبب مرگ آنها میشود چون سیستم ایمنی سلولار و همولار ندارند.
امیدوارم به دردت بخوره باز اگه شد کتاب راجع به علم ناتوبیولوژس میپرسم معرفی میکنم. موفق باشی

فرشته جان ممنون که وقتتو واسه این کار می ذاری
من فقط این t-cellوb-cell رونفهمیدم چیه؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1391 ساعت 15:32

سلولهای لنفوسیتن دیگه آقای آی کیو خان

یعنی همون سلولهایی که اگه باکتری یا یه مورد جدید بخواد وارد بدن بشه اینا تو خاطرشون هست و بدن رو تحریک میکنن که با این عامل ناشناخته مقابله کن و از بین ببرش حالا چون این موشا کلا اینارو ندارن پس کوچکترین میکروبم میتونه اینارو بکشه چون بدنشون سیستم مقابله رو نداره
خواهش میکنم شمام مثل برادرمی


آهان الان یادم اومد
همین که دنبال این کارو می گیری من روحیه می گیرم که تا آخر این تحقیق برم و اینو فراموش نکن که سهم هر دوی ما توی این تحقیق برابره...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد